У Дніпрі відбулася регіональна зустріч в межах всеукраїнської кампанії «Безбарʼєрність – це коли можеш», що є складовою ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів».
Учасники зустрічі говорили про те, як наші слова впливають на ставлення до людей та подій, і як свідомий вибір лексики може змінювати суспільство на краще. Саме з цією метою за ініціативи першої леді раніше був створений «Довідник безбар’єрності» — практичний гід з коректного спілкування.
Відкрила зустріч т.в.о. Міністра культури та стратегічних комунікацій Тетяна Бережна: «Безбар’єрність у спілкуванні починається з гідності. Коли ми визнаємо цінність кожної людини й обираємо мову поваги та відкритості, ми не просто усуваємо бар’єри — ми творимо простір довіри. Саме така комунікація здатна об’єднати суспільство, зробити його сильнішим і стійкішим до будь-яких викликів».
«На Дніпропетровщині безбар’єрність розвиваємо у різних сферах. І це не тільки про зручні простори, доступні сервіси, рівні можливості навчатися та працювати для кожного. А й, найперше, про шанобливе ставлення. І навичка комунікувати коректно за будь-яких обставин тут так само важлива. А тим паче у війну, коли ця тема набуває все більшої актуальності», – зазначав начальник Дніпропетровської ОВА Сергій Лисак.
Про наукове підґрунтя впливу мови розповіла нейродослідниця Наталія Кадя. Вона пояснила, як наш мозок реагує на слова на фізіологічному рівні: інклюзивна мова активує в мозку центри емпатії та зміцнює соціальні зв’язки, тоді як слова-ярлики, навпаки, провокують стрес і руйнують довіру в суспільстві.
Такі зустрічі — не просто обговорення, а крок до реальної соціальної згуртованості. Практичним продовженням розмови стала панельна дискусія «Слова мають крила: як комунікувати безбар’єрно». Учасники обговорили реальні кейси, виклики та інструменти, що допомагають уникати стереотипів у щоденному спілкуванні та впроваджувати принципи безбар’єрності в корпоративну культуру. Дискусію модерувала Вікторія Назаренко, регіональна координаторка Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». У розмові взяли участь експерти та представники громадського та бізнес-секторів.
Зустріч підтримала компанія Visa, яка системно впроваджує проєкти соціальної відповідальності та підтримує ініціативи з безбар’єрності. Поєднуючи глобальний досвід із розумінням місцевого контексту, Visa впроваджує інноваційні платіжні рішення та підтримує соціальні ініціативи, що покращують життя людей і розвиток громад по всій Україні.
Тетяна Чорна, віцепрезидентка, регіональна менеджерка Visa в Україні, зазначила: «Правильна комунікація так само важлива для інклюзії, як і доступні технології. Ми горді підтримувати розвиток безбарʼєрної мови в Україні, адже вона, як і глобальна компанія платіжних технологій Visa, об’єднує людей, забезпечуючи рівне ставлення та повагу. Це наш внесок у розбудову суспільства, де бар’єри зникають, а можливості відкриваються для кожного».
Ключовою частиною події стала презентація відеолекції «Коли можеш комунікувати без бар’єрів», яку представив модератор заходу, телеведучий Єгор Гордєєв. Це сучасний освітній інструмент для журналістів, комунікаційників, освітян, держслужбовців та громадських активістів, поданий у легкому для сприйняття форматі та доступний для кожного і кожної.
Підсумки зустрічі підбила Тетяна Ломакіна, Радниця-уповноважена президента України з питань безбар’єрності: «Безбарʼєрність — це коли можеш вільно рухатися містом, можеш зрозуміти інформацію, можеш навчатися разом зі всіма. Коли можеш, незважаючи на вік, стать, стан здоровʼя, соціальний статус чи походження. І вкрай важливо всі ці опції «можеш» формувати через правильну комунікацію. Дякую Дніпропетровщині за підтримку руху та за те, що ми здатні говорити про важливі теми і змінювати реальність вже сьогодні».
Захід відбувся за ініціативи Радниці-уповноваженої Президента України з питань безбар’єрності, за сприяння Центру соціальних змін і поведінкової економіки, ГО «Безбар’єрність», Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), та за підтримки ПриватБанк. Партнером зустрічі виступила компанія Visa. Подія об’єднала представників медіа, лідерів думок, бізнесу, влади та громадськості.