Американська Google, що входить до Alphabet Inc., створила незаконну монополію, яка дозволила їй контролювати окремі сегменти ринку онлайн-реклами, ухвалила американський федеральний суддя Леоні Брінкема.Як зазначає The Wall Street Journal, на думку судді, монополія Google на ринках рекламних бірж і серверів порушує так званий антимонопольний закон Шермана і завдає шкоди рекламодавцям і споживачам.Крім того, компанія була причетна до незаконної «прив'язки» продуктів, тобто надавала доступ до одного продукту за умови оплати іншого, йдеться в рішенні судді.Як ідеться в матеріалі, це рішення може призвести до того, що міністерство юстиції країни домагатиметься примусового продажу низки рекламних активів Google.У компанії заявляють, що ведуть чесну конкуренцію, а аргументи Мін'юсту засновані на застарілих уявленнях про ринок цифрової реклами.У серпні 2024 року інший американський суддя, Аміт Мехта, визнав незаконною монополією пошукову систему Google.Очікується, що компанія оскаржуватиме рішення обох суддів. Цей процес може зайняти роки, пише WSJ.Найближчими місяцями Брінкема і Мехта також заслухають точки зору про заходи виправлення ситуації з діяльністю Google.Бізнес у сфері рекламних технологій у 2024 році приніс компанії виручку в розмірі $31 млрд — близько десятої частки загального показника.Раніше повідомлялося, що Міністерство юстиції США звинуватило Google у зловживанні своїм домінуючим становищем на ринку пошукових систем і запропонувало низку жорстких заходів, включно з продажем браузера Chrome. Google, зі свого боку, вважає ці заходи надмірними і пропонує більш м’який варіант вирішення проблеми.У грудні 2024 року в межах антимонопольного розслідування, що триває, компанія Google запропонувала нові умови для своїх угод про розподіл доходів із партнерами.