Середа, 16 Липня, 2025

Пасажирська авіація в Росії переживає глибоку кризу, яка з кожним місяцем тільки загострюється. Через санкції з боку Заходу російські перевізники залишилися без доступу до офіційних сервісних центрів Boeing та Airbus. Ремонт через "паралельний імпорт" коштує значно дорожче, витрати на обслуговування зросли на 38%. Про це заявила Служба зовнішньої розвідки.Половина авіапарку Airbus у РФ – не в строю. У компанії S7, наприклад, із 39 літаків моделей A320/321 наразі експлуатується лише 8 – решта залишаються на стоянках.З початку 2025 року аеропорти по всій Росії вже понад 450 разів тимчасово припиняли роботу, ще понад 730 рейсів були змушені змінити місце посадки. Лише за період із 5 по 7 липня збитки авіакомпаній перевищили 250 мільйонів доларів.У спробах покрити втрати перевізники перекладають фінансове навантаження на пасажирів. Вартість квитків на внутрішні курорти зросла до майже 400 доларів, що на 12,5% більше, ніж торік. Очікується, що ціни виростуть ще на 15%, що вже викликало відтік пасажирів: падіння попиту прогнозується на рівні не менше 7%.Російське літакобудування також у критичному стані. Нові моделі вітчизняних літаків, які ще не запущені в масове виробництво, вже подорожчали на 45–70% від запланованої собівартості. При цьому експерти очікують щорічне скорочення флоту цивільної авіації на 50–100 одиниць.Якщо тенденція збережеться, повномасштабний обвал галузі в Росії може настати вже до 2027 року.