Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" запустило тестовий запуск морського модуля системи DocPort – аналога Єдиного морського вікна – у найбільшому морському порту України – "Південному". Про це заявила АМПУ.Цифрова платформа об’єднує всі адміністративні процедури, пов’язані з обробкою суден, і дає змогу подавати інформацію лише один раз. Завдяки цьому суттєво скорочується час проходження формальностей і зникає дублювання дій. Всі процеси автоматично фіксуються в системі, що підвищує прозорість і дозволяє відстежувати кожен етап, а також забезпечує рівний доступ до інформації для всіх учасників."Запуск морського модулю DocPort – один із ключових KPI нашої команди. Зараз триває тестування першого етапу платформи в порту "Південний". Впровадження Єдиного морського вікна відбувається поетапно, і до кінця літа плануємо запустити наступні модулі, що охоплять майже всі адміністративні процедури в українських портах. Паралельно ми адаптуємо систему під реальні потреби ринку та гармонізуємо її з європейським законодавством і міжнародними стандартами", – розповів керівник АМПУ Олександр Семирга.Створення Єдиного морського вікна є вимогою Міжнародної морської організації, яка з 2024 року зобов’язує порти забезпечити цифрову платформу для обміну інформацією про суднозаходи.Після успішного тестування в порту "Південний" систему поетапно впровадять у всіх морських портах України. Паралельно триває інтеграція з інформаційними системами Державної митної служби та Державної прикордонної служби для забезпечення повноцінної взаємодії між учасниками портового співтовариства. Основні переваги Єдиного морського вікна: Скорочення часу затримки суден у портах на 3–6 годин за оцінками IMO; Перехід на повністю цифровий документообіг із фіксацією відповідальних осіб; Скорочення ризиків помилок, маніпуляцій та корупції; Оптимізація витрат за рахунок скорочення часу обробки та спрощення процедур; Виконання умов для інтеграції до європейської та світової морської логістики; синхронізація роботи державних служб; Відповідність вимогам Міжнародної морської організації із 2024 року. У грудні 2024 року АМКУ оштрафував одразу 14 компаній за змову на торгах порту "Південний".