Технологічний прогрес викликав зміни у споживчій поведінці. Зв'язки людей із зовнішнім світом, їхня робота та життя останнім часом значно залежать від розвитку цифрової економіки.Що змінилося з поширенням цифрових технологій Серед принципових змін у споживчій поведінці експерти насамперед називають:Спосіб отримання доступу до інформації. Поява смартфонів, планшетів та комп'ютерів й розвиток мережі інтернет забезпечили швидкий доступ до величезного обсягу найрізноманітнішої інформації. Збільшення онлайн-замовлень товарів та послуг. Перехід в онлайн створив можливості для вибору й замовлення продукції в будь-який час доби. З розвитком інтернету розширилися можливості для розваг, у тому числі й азартних. Ігрові платформи на кшталт BETON казино пропонують велику кількість слотів, карткові ігри, розваги в лайв-форматі та цікаві бонуси.Персоналізація та кастомізація рекомендацій. Завдяки цифровим технологіям з’явилися більш чіткі алгоритми та можливість використовувати для аналізу велику кількість даних. Тому рекомендації компаній максимально адаптовані до потреб споживачів, а це забезпечує більш персоналізований досвід. Наприклад, інтернет-магазини рекомендують товари на основі попередніх переглядів та покупок, а гральні платформи на кшталт онлайн казино betking® пропонують персоналізовані бонуси та участь в спеціальних акціях і турнірах залежно від уподобань.Підвищення ролі соцмереж. Такі платформи, як Instagram, Facebook, TikTok перетворилися на своєрідні віртуальні ринки, на яких впливові особи та бренди взаємодіють зі споживачами, формують тренди та допомагають прийняти рішення про придбання товару чи послуги. Усе більш значущими стають соціальні підтвердження та рекомендації знайомих й інфлюєнсерів, а роль традиційної реклами знижується.Вибір передплатної моделі. У споживачів під впливом таких сервісів, як Netflix, Spotify, SWEET.TV, Megogo та інших формується звичка платити не за продукт, а за доступ. Більшою цінністю все частіше вважається не володіння, а можливість у потрібний момент скористатися товаром чи послугою.Через доступність величезного обсягу інформації та високу швидкість цифрових сервісів споживачі сталі більш нетерплячими. Якщо сайт завантажується повільно, то більшість просто переходить на інший ресурс.Як бізнес реагує на зміни в споживчій поведінціОскільки люди хочуть купувати будь-де й будь-коли, інтернет-магазини створюють мобільні застосунки та сторінки в соцмережах, розсилають персоналізовані рекомендації, інформують підписників про нові товари чи послуги. Поширення набувають омніканальні стратегії, наприклад, «Замовляй онлайн — отримуй офлайн» та пропозиція скористатися знижкою, якщо клієнт довго переглядав якусь категорію. Щоб пришвидшити доставку, продуктові магазини, ресторани, кафе упроваджують цифрові меню, QR-коди, чати з ботами та вдосконалюють логістику. Характерною рисою споживчої поведінки стає управління грошима онлайн, моментальні перекази коштів та контроль за прибутками й витратами через смартфон. Тому продавці та надавачі послуг забезпечують різні способи оплати, а банки створюють власні застосунки, які працюють цілодобово й без вихідних. Адаптивні платформи та мобільні застосунки розробляють й онлайн-казино. Вони також персоналізують бонуси, запроваджують VIP-статуси, застосовують чат-боти та онлайн-підтримку в режимі 24/7.Цифровізація державних послугДержава теж підтримує цифрову трансформацію. Сервіс «Дія» дозволяє не тільки завжди тримати під рукою документи, але й отримувати послуги в цифровому форматі — понад 40 у додатку та понад 130 на порталі. Комплекс «е-Підприємець» дає можливість зареєструвати ФОП або відкрити рахунок. Власники пошкодженого чи знищеного житла можуть скористатися у «Дії» державною програмою «еВідновлення». Для молодих батьків працює послуга «еМалятко». Водії можуть зареєструвати авто після розмитнення, перереєструвати його, змінити техпаспорт чи зберегти номерні знаки при зміні власника.Сучасні споживачі цінують зручність, швидкість та персоналізацію. Під впливом цифрової економіки змінюються звички вибирати, купувати та використовувати товари й послуги, а бізнес та держава стають більш технологічними.