Вівторок, 29 Квітня, 2025

У березні 2025 року в Україні зафіксовано зростання цін на торгові приміщення при зменшенні пропозиції та падінні попиту. Про це свідчать дані OLX Нерухомість.Зменшення активності на ринку пояснюється невизначеністю та ризиками. Підвищення цін у поєднанні зі скороченням кількості пропозицій і відгуків свідчить про обережність як продавців, так і орендарів. Єдине місто, де купівельний інтерес зростає, – Київ. У решті – ринок торгової нерухомості "стискається".Купити торгове приміщення стало дорожчеНайдорожче купувати торгове приміщення у столиці – медіанна ціна досягла 8,3 мільйонів гривень, що на 14% більше, ніж торік. У решті міст-мільйонників ситуація така: у Дніпрі ціни виросли на 29% – до 4,1 мільйона гривень; у Львові вартість зросла на 12% – до 3,1 мільйона гривень; в Одесі вартість зросла на 9% – до 3,5 мільйона гривень; Харків – єдине велике місто, де ціна знизилася на 4% (до 2 мільйонів гривень). Пропозицій на продаж поменшало в усіх містах: найбільше у Львові (-37%) та Дніпрі (-33%). Одночасно впав і попит, крім Києва, де відгуків на оголошення стало на 31% більше, ніж у березні 2024 року.Оренда стала дорожчоюНа ринку оренди торгових приміщень медіанна ціна за рік найбільше зросла у Дніпрі – на 52%, до 17 тисяч гривень. Водночас Київ залишається лідером за вартістю – 38 тисяч гривень, що на 15% більше, ніж торік.Ціни також піднялися: в Одесі на 25% – до 19 тисяч гривень; у Львові на 9% – до 18 тисяч гривень; у Харкові залишилися без змін – 12 тисяч гривень. Але водночас зросла не лише вартість, а й дефіцит пропозицій. Наприклад, у Києві кількість оголошень про оренду торгових площ зменшилась на 22%. Знизився й попит: у Харкові – на 30%; у Львові та Одесі – на 24%; у Києві – на 22%; у Дніпрі – на 19%. Раніше повідомлялося про ситуацію на ринку комерційної нерухомості України. Основні тенденції включають зростання цін на оренду та продаж офісних приміщень, особливо в Києві, де медіанна ціна оренди зросла на 30% порівняно з попереднім роком.Водночас у більшості інших міст спостерігається зниження попиту та кількості оголошень, що свідчить про загальне охолодження ринку. Експерти пов'язують це з переходом багатьох компаній на віддалену роботу та економічною невизначеністю в умовах війни.