Четвер, 13 Березня, 2025

Головний інженер КП "Київський метрополітен" Арсен Ісаков розповів про будівництво у столиці метро на Виноградар. Так, одне з проектних рішень є нестандартним і застосовуватиметься "вперше в Україні".

Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на слова експерта в ефірі загальноукраїнського інформаційного телемарафону "Єдині новини" на каналі "Київ 24".

Як будується метро на Виноградар у Києві

Ісаков розповів, що роботи в межах будівництва метро на Виноградар у столиці ведуться в цілому на шести майданчиках.

"Станом на сьогодні взагалі багато робіт було зроблено. В нас є вже готовий правий тунель – від станції метро "Сирець" до станції "Мостицька". Відбуваються підготовчі роботи на шести майданчиках – до різного об'єму робіт", – поділився головний інженер.

На одному з майданчиків, за його словами, виконуються роботи зі зведення вертикального стволу.

"Ми робимо вертикальний ствол для того, щоб у майбутньому (коли буде побудований вже лівий тунель – від станції "Сирець" до станції "Мостицька"), ми могли тунелепрохідницький комплекс потім звідти витягнути", – пояснив експерт.

Також на об'єкті будується (заливається) моноліт тунелю, де згодом ходитимуть (курсуватимуть) поїзди.

Крім того, в межах будівництва метрополітену:

  • здійснюють підготовчі роботи для того, щоб продовжувати заливати моноліт тунелю;
  • ведуться роботи з облаштування гідроізоляції;
  • підготовчі роботи та будівництво тягово-знижувальної підстанції тощо.

"Тут дуже багато всього відбувається", – наголосив Ісаков.

Головний інженер КП "Київський метрополітен" (скриншот: youtube.com/@KYIV24live)

Він зауважив, що один із шести майданчиків є особливо цікавим.

"Тут вперше в Україні будується дворівневий тунель. Це рішення – нестандартне. Але воно цікаве і викликане саме тим, що ми знаходимося у щільній дуже забудові. Де у нас немає багато простору… Саме тому тут такі були проектні рішення застосовані", – пояснив інженер.

За його словами, через брак простору будувати тунелі "в класичному стилі" можливості немає.

"Простору тут немає. Тому ми не можемо в класичному стилі будувати паралельно, в одній площині два тунелі. Вони на початку там будуються, як зазвичай – паралельно один одному ідуть. Але потім вони сходяться і виходять на два рівні (один над одним)", – розповів спеціаліст.

Він зауважив, що під час будівництва погодні умови не є вирішальним фактором, який впливає на швидкість процесів.

"Погодні умови не є вирішальним фактором, який впливає на швидкість будівництва. Це – не комфортно, це – брудно. Але основне, що впливає на швидкість і в цілому, на реалізацію тих чи інших проектів – це щільна забудова місцева", – повідомив інженер.

Він пояснив, що через це "тут дуже багато різних комунікацій".

"Прокладені каналізації, водоканали, газ, інженерні різні мережі. І все це потрібно перекладати на етапі будівництва. Тому це насправді ускладнює роботу", – визнав Ісаков.

Він додав, що саме перекладка інженерних мереж і навіть високовольтних ліній сповільнює процес будівництва в цілому.

"Крім того, для цієї ділянки дуже характерна велика водонасиченість грунтів, що теж ускладнює будівництво… Але все будується з використанням сучасних рішень і технологій, щоб результат був якісним", – розповів експерт.

Насамкінець Ісаков повідомив, що роботи на всіх майданчиках тривають цілодобово, адже є чіткі терміни будівництва – кінцевий термін будівництва метро, згідно з договором, це 1 квартал 2027 року.

"Ми розуміємо, як цей проект важливо здати вчасно… Ми намагаємось якомога більше шумних робіт виконувати все ж таки вдень. Щоб у нічний час людям не завдавати незручностей", – підсумував головний інженер.

Нагадаємо, раніше директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор розповів, коли у столиці мають побудувати метро на Виноградар.

Читайте також, як саме відбувається будівельний процес продовження київського метрополітену до Виноградаря.

Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.