Країна-агресор РФ перевела за кордон діяльність фірм, які займаються «тіньовим флотом» танкерів, які перевозять російську нафту — і її новий центр знаходиться в Дубаї. Про це йдеться у матеріалі фінського видання Yle.Видання пише, що адресою реєстрації близько 60 фірм-операторів «тіньового флоту» танкерів, які перевозять російську нафту без дотримання західних санкцій, зареєстровані в столиці ОАЕ.Журналісти встановили, що таких компаній-ширм є один і той самий готель еліт-класу Meydan у Дубаї. Будівля виявилася «віртуальним офісом» для тисячі фірм, які зареєстровані за цією адресою, але лише за документами. На одну з таких компаній зареєстрований і танкер Eagle S, підозрюваний у пошкодженні підводних кабелів зв’язку у Фінській затоці 25 грудня 2024 року, пише Yle.Минулого тижня фінський суд зняв арешт із цього судна через відсутність достатніх підстав для продовження арешту, повідомляє виданняКерівник фінського МЗС Еліна Валтонен у коментарі з приводу цієї справи визнала, що заплутана структура власності «тіньових танкерів», які возять російську нафту, є «великою проблемою».«Якщо, наприклад, у Балтійському морі станеться серйозний розлив нафти — незрозуміло, чи вдасться притягнути когось до відповідальності», — зазначила дипломатка.Валтонен додала, що в керівництві ЄС розуміють проблему і шукають способи зробити ефективнішими санкції проти нафтового сектору Росії. Одним зі способів можуть бути санкції проти компаній, які є операторами таких танкерів — зараз у санкційних списках переважно окремі кораблі.У Yle нагадали, що низка країн Євросоюзу, зокрема Угорщина, Словаччина, Чехія, досі купують нафту в Росії, а «тіньовий флот» допомагає РФ продавати нафту в треті країни, оминаючи «цінову стелю», яку встановили країни G7.Крім того, великі обсяги російської нафти можуть зрештою потрапляти до Євросоюзу «обхідними шляхами» — наприклад, «тіньовий танкер» везе нафту з Росії і розвантажується в Індії, де вантаж переробляють на нафтопродукти, які вже звідти доправляють до країн Європи, підсумувало видання.