Четвер, 3 Жовтня, 2024

У жовтні 2023 рівень нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні зріс до 25,7% за рахунок збільшення частки підробленої продукції та продукції, яка призначена для продажу в зоні безмитної торгівлі (з надписом Duty Free) або для експорту.
Дослідження ринку нелегальної торгівлі за жовтень 2023 року здійснила компанія Kantar Україна – представник компанії Kantar, світового лідера у галузі маркетингових даних та аналітики.
Так, у жовтні 2023, відбулось стрімке зростання загального рівня нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні до 25,7%.
Обсяг тіньового ринку сигарет в Україні у 2023 році складає 7,062 млрд штук.
Оцінка несплачених податків у бюджет України – 23,500 млрд грн.
На тіньовому ринку збільшилась як частка підробленої продукції (до 11,3%), так і частка продукції, яка маркована надписом Duty Free або призначена для експорту, але нелегально продається в Україні (до 12,9%).

Що ж до середньорічного показника обсягів нелегального ринку сигарет в Україні у 2023 році, він сягнув 21,8%.
За середньорічними показниками, 26% підробленої продукції мали ознаки підроблених акцизних марок.
З них (згідно з тим, як зазначено на пачці сигарет):
Українське Тютюнове Виробництво – 15%; Юнайтед Тобако – 11%.
72% нелегальної тютюнової продукції, з позначкою Duty Free або призначеної для експорту, має напис про те, що виробником є Винниківська тютюнова фабрика. А також:
Юнайтед Тобако – 11%; інші – 2%; невизначені виробники – 15%.
62% цієї групи нелегальної продукції складають сигарети Сompliment з маркуванням Duty Free. А також:
Marshall – 8%; Lifa – 8%; Urta – 2%; King – 2%; D&B – 2%

Лідерами за рівнем розповсюдження нелегальної продукції є 8 областей України, де реалізується 70% такої продукції. Зокрема, це:
Дніпропетровська – 17%, Одеська – 12%, Львівська – 9%; Харківська – 9%; Хмельницька – 7%; Кіровоградська – 6%; Чернівецька – 5%, Рівненська – 5%.
Кіоски й магазини стали основними каналами розповсюдження нелегальної продукції у 2023 році. В цих каналах торгівлі продається 69% нелегальної тютюнової продукції. Загалом, канали розповсюдження виглядають наступним чином:
кіоски 39%; магазини 30%; вуличні торговці 18%; відкриті ринки 11%; інше 3%.
У дослідженні взяли участь 3000 курців фабричних сигарет, чоловіки та жінки віком 18,5- 64 роки. Дослідження проводилося у всіх регіонах, окрім прифронтових та окупованих територій.
Досліджувалися три категорії нелегальної продукції:
підроблена продукція; продукція, що маркована надписом Duty Free або призначена для експорту, яка нелегально реалізується в Україні; контрабанда.