Вівторок, 26 Листопада, 2024

КИЇВ, 26 жовтня (Reuters). Україна призупинила використання свого нового чорноморського експортного коридору для експорту зерна через можливу загрозу з боку російських військових літаків і морських мін, повідомили в четвер київська консалтингова компанія Barva Invest і британська охоронна фірма.

Україна використовувала морський коридор, щоб спробувати відновити морський експорт без згоди Росії, ігноруючи погрози з боку Москви, яка в липні вийшла з укладеної за посередництва ООН угоди, яка дозволяла експортувати частину продовольства, незважаючи на війну.

«Повідомляємо про тимчасове призупинення руху суден до і з (портів). Поточна заборона діє з 26 жовтня, але не виключено, що вона буде продовжена», — йдеться в повідомленні консалтингової компанії в Telegram.

Українські посадовці поки не коментували це питання.

Чиказькі ф’ючерси на пшеницю Wv1, світовий еталонний ціновий показник, підвищилися після цієї новини, відновились з найнижчого значення за два тижні. Пізніше вони подорожчали приблизно на 1%.

Цього тижня на ф’ючерси пшениці тиснули сподівання, що Україна розширить експорт зерна, а також зменшення посухи у світі.

Компанія Barva Invest, яка спеціалізується на українському сільськогосподарському секторі, повідомила, що фактична зупинка вже діяла протягом двох днів за розпорядженням київських військових, які посилалися на загрозу через активізацію російської авіації в цьому районі.

Минулого тижня президент Росії Путін заявив, що наказав російським військовим літакам з ракетами "Кинджал" патрулювати Чорне море.

Британська морська охоронна компанія Ambrey повідомила, що Адміністрація морського порту України надіслала повідомлення в середу, зазначивши, що "26 жовтня 2023 року не буде руху суден уздовж коридору для входу та виходу".

Зазначається, що призупинення було спричинене операціями російських ВПС у регіоні.

«25 жовтня компанія Ambrey поінформувала своїх клієнтів, що російські ВПС скинули щонайменше чотири об’єкти, ймовірно акустичні та/або магнітні морські міни, в транзитну зону українського зернового коридору поблизу острова Зміїний, Україна», – йдеться в повідомленні.

Ймовірно, українські сили проводили операції з виявлення та знищення морських мін.

ГУМАНІТАРНИЙ КОРИДОР

Україна в серпні відкрила «гуманітарний коридор» для кораблів, що прямують на ринки Африки та Азії, щоб спробувати обійти фактичну блокаду Чорного моря після того, як Росія вийшла з угоди, яка гарантувала Києву морський експорт під час війни.

Пізніше високопоставлений аграрний чиновник заявив, що маршрут, який пролягає вздовж південно-західного узбережжя Чорного моря України, до румунських територіальних вод і далі до Туреччини, також буде використовуватися для перевезень зерна.

Близько 700 тис. тонн зерна виведено з українських портів новим маршрутом з початку його роботи в серпні.

До повномасштабного вторгнення Росії в лютому 2022 року Україна відвантажувала зі своїх чорноморських портів до шести мільйонів тонн зерна на місяць.

Українські офіційні особи та перевізники кажуть, що наразі в коридор увійшли понад 40 вантажних суден, і загалом 1,5 мільйона метричних тонн вантажу покинули українські порти. Переважають зернові, олійні, рослинні олії, соняшниковий, соєвий і рапсовий шрот.

Цього тижня українські сільгоспвиробники заявили, що новий маршрут може дозволити експортувати до 2,5 мільйона тонн продовольства на місяць, майже компенсуючи вплив рішення Росії вийти з попередньої угоди за посередництва ООН.

Перший заступник міністра агрополітики України Тарас Висоцький заявив у середу, що відвантаження зерна коридором у жовтні може перевищити мільйон тонн.