Міністерство фінансів Росії повідомило в четвер, 5 жовтня, що виділило додаткових 70,5 мільярдів рублів (близько 712 мільйонів доларів) зі свого фонду “чорного дня” російській компанії, яка викуповує літаки в іноземних орендодавців, що збільшує імовірність нових угод із купівлі застряглих в Росії західних літаків, повідомляє агентство Reuters.
До початку повномасштабної війни проти України у лютому 2022 року, Росія була одним з основних ринків для орендодавців літаків, які купували літаки у таких західних компаній, як Boeing й Airbus, і здавали їх в оренду російським авіакомпаніям.
Західні санкції, запроваджені за розв’язання Росією війни проти України, змусили орендодавців скасувати сотні договорів оренди, а Москва своєю чергою відмовилася дозволити літакам, які на той час перебували на території Росії, вилетіти.
Міністерство фінансів заявило, що перенаправило гроші зі свого Фонду національного добробуту (російська абревіатура – ФНБ) до дочірньої компанії NSK “НЛК-Фінанси”, створеної Федеральним агентством повітряного транспорту Росії “Росавіація”.
“У вересні 2023 року кошти ФНБ на суму 70,5 млрд рублів були розміщені в облігаціях «НЛК-Фінанси»”, — йдеться в повідомленні Мінфіну.
Загальна сума коштів ФНБ, розміщених в облігаціях “НЛК-Фінанси”, зараз становить 167,5 млрд рублів, повідомили в міністерстві, не уточнивши, чому кошти ФНБ спрямовуються саме до “НЛК-Фінанси”.
На початку вересня ірландська компанія AerCap, яка є найбільшим у світі орендодавцем літаків, оголосила, що вона отримала 645 мільйонів доларів від російської державної страхової компанії NSK в якості повного врегулювання страхових претензій щодо 17 літаків і п’яти запасних двигунів, орендованих російській державній авіакомпанії "Аерофлот" та її дочірній компанії "Росія".
В такий спосіб, після врегулювання страхового позову, літаки стали власністю NSK, що стало найпершою знаковою угодою в суперечці щодо більше ніж 400 західних літаків, які застрягли на території Росії після вторгнення в Україну.
Тоді AerCap заявила, що отримала дозвіл від Міністерства фінансів і Міністерства торгівлі США на підписання угоди, яка, за словами компанії, “відповідає іншим чинним режимам санкцій”.
Санкції ЄС не забороняють подібні страхові розрахунки з російськими структурами в залежності від деталей угоди, зазначають юристи, з якими спілкувалася мережа Reuters.
Угода являє собою компроміс в економічній війні між Росією та Заходом, і може допомогти страховим компаніям дійти згоди щодо збитків у розмірі до 10 мільярдів доларів, сплату яких компанії наразі оскаржують у чисельних судових справах.
Так, наприклад, минулого року AerCap подала в Лондоні позов на суму 3,5 мільярда доларів проти страхових компаній AIG і Lloyd's через 141 літак і 29 авіаційних двигунів, якими вона володіла, і які були передані в оренду російським авіакомпаніям. Низка менших орендодавців також мають літаки, які застрягли в Росії, включно з компанією SMBC Aviation Capital, у якої було 34 літаки.
Наразі незрозуміло, чи домовленості можуть дозволити російським авіакомпаніям отримати право власності на літаки з потенційно великими знижками.
В статті використано матеріали Reuters