Неділя, 6 Жовтня, 2024

Нідерландська пивоварня Heineken заявила про завершення процесу виведення бізнесу з Росії, продавши свої активи в РФ всього за 1 євро. Про це компанія оголосила у п’ятницю, 25 серпня.

Згідно із заявою Heineken, через продаж бізнесу компанія зазнає загальних збитків у 325 млн доларів.

Heineken повідомляє, що продала всі активи в Росії, включно з сімома пивоварнями, російському виробничому гіганту Arnest Group, який, як зазначено в заяві, "є найбільшим російським виробником косметики, товарів для дому та металевої упаковки".

"Ми завершили наш вихід із Росії. Останні події демонструють значні проблеми, з якими стикаються великі виробники під час виходу з Росії. Хоча це зайняло набагато більше часу, ніж ми сподівалися, ця транзакція забезпечує засоби до існування наших співробітників і дозволяє нам залишити країну відповідальним чином", – заявив генеральний директор і голова правління Heineken Дольф ван ден Брінк.

Як зазначила у своїй заяві компанія, "варіанта повернення до Росії немає".

Про вихід із російського ринку Heineken заявила ще в березні минулого року, після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну, але компанія зазначала при цьому, що хоче забезпечити "впорядковану передачу" новому власнику.

За повідомленням нідерландської компанії, російський виробник Arnest гарантує працевлаштування для 1800 місцевих працівників Heineken терміном на три роки.

За таку ж суму – всього за 1 євро – у жовтні 2022 року свій бізнес в Росії продала японська автомобільна компанія Nissan, зазнавши збитків на близько 687 млн доларів.

За даними спільного проєкту KSE Institute та команди українських IT волонтерів Leave Russia, що відстежує світові бренди, які вийшли та які залишаються на російському ринку, свою діяльність в РФ продовжують зокрема: тютюнові компанії зі США Phillip Morris та Швейцарії JT International, французькі мережі Leroy Merlin та Auchan, американський виробник напоїв Pepsi, німецькі гуртові магазини Metro, швейцарські та американські виробники продуктів харчування Nestle та Mars, виробник товарів широкого вжитку зі США P&G і Великої Британії Unilever, французький косметичний гігант L'Oreal та багато інших.

При цьому серед провідних міжнародних компаній, які залишили Росію: американські ресторани швидкого харчування McDonalds, британська енергетична компанія Shell, німецькі автовиробники Mercedes-Benz, Volkswagen і виробник побутової техніки Siemens, японський і французький автовиробники Nissan та Renault, німецькі і швейцарські виробники споживчих товарів OBI, Henkel, Tetra Pak, Wella, а також французький харчовий гігант Danone.

Як розповів в інтерв'ю Голосу Америки професор Єльського університету Джеффрі Сонненфельд, Росія не здатна замінити роботу міжнародних компаній, які вийшли з країни через повномасштабне вторгнення російських військ в Україну. Російська економіка, за його словами, нагадує економіку колонії, з якої вивозять природні ресурси, а в країні немає компетенції, щоб виробляти товари кінцевого споживання.

Дивіться також: