П’ятниця, 29 Листопада, 2024

Компанія Ілона Маска SpaceX за останні кілька років фактично стала монополістом на ринку космічних запусків — ракети компанії забезпечили 66% польотів клієнтів з американських стартових майданчиків у 2022 році і 88% за перші шість місяців цього року.
Про це йдеться у статті The Wall Street Journal.
Як зазначає видання, вторгнення Росії в Україну зробило одну альтернативу — російську ракету "Союз" — закритою для багатьох замовників запуску. Ракети-конкуренти від Blue Origin Джеффа Безоса та французької компанії із запуску Arianespace ще не літали.
"Річ у тім, що конкуренти зараз нічого не можуть виставити, і це робить SpaceX де-факто монополією", — зазначають експерти.

Влада SpaceX у пусковому бізнесі означає, що багато урядових установ і супутникових операторів повинні прив’язувати свої амбіції до графіків і можливостей компанії, пише WSJ.
За перші шість місяців року SpaceX виконала 21 рейс для зовнішніх клієнтів, або 64% від загального числа польотів по всьому світу. Ці цифри не включають запуски SpaceX для її супутникового інтернет-бізнесу Starlink.
Зважаючи на це, SpaceX підіймає ціни. Кілька років тому 1 кг вантажу доставляли на орбіту за $5000, тепер $6500.