Середа, 27 Листопада, 2024

З 1 серпня внесення готівки через термінали вимагатиме від платника ввести номер мобільного телефону.
Такі норми передбачені постановами правління Нацбанку № 90 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" та № 89 "Про внесення Змін до Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні".
Так, з 1 серпня 2023 року додаються реквізити до квитанцій, які формуються під час здійснення готівкових операцій з використанням платіжних пристроїв, зокрема через термінали. Зокрема, квитанції за результатами операцій із внесення готівки за допомогою терміналів для її зарахування на рахунки додатково повинні містити номер мобільного телефону платника.
У зв'язку з цим для зарахування грошей на рахунок платник при здійсненні такої операції через термінал повинен:
ввести номер свого мобільного телефону на екрані терміналу; отримати на цей номер одноразовий пароль (шляхом повідомлення або за допомогою телефонного дзвінка); ввести на екрані терміналу одноразовий пароль, що підтверджує згоду на виконання платіжної операції; отримати квитанцію.

Яких операцій стосуються?
Ці вимоги стосуються операцій з унесення готівки для її зарахування на рахунки за допомогою терміналів.
Водночас вони не поширюються на такі популярні платежі, що здійснюються через термінали, як:

сплата комунальних платежів (квартплата та комунальні послуги, стаціонарний телефонний зв’язок, телебачення, електроенергія, газ, інтернет, охорона); оплата квитків для залізничних перевезень (включаючи приміські); оплата проїзду в міському і приміському транспорті (включаючи оплату електронних квитків для проїзду в такому транспорті); оплата маршрутних пасажирських перевезень; поповнення проїзних і транспортних карт для проїзду в міському і приміському транспорті; сплата податків, штрафів, адміністративних послуг, зборів та інших платежів до бюджету.